Last Updated:

شرایط صدور بیمه نامه از سامانه املاک و اسکان + آموزش

وادا
سامانه املاک و اسکان با تجمیع اطلاعات سکونت، اقامتگاه‌ها و مالکیت املاک، امکان شناسایی دقیق خانه‌های خالی را فراهم می‌کند و یک ابزار کلیدیست برای اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی و ساماندهی بازار مسکن
 
بیمه مرکزی اعلام کرده است که از ابتدای خرداد ۱۴۰۴، صدور بیمه‌نامه در تمامی رشته‌های بیمه‌ای برای بیمه‌گذاران حقیقی تنها با استعلام موفق کدپستی از سامانه ملی املاک و اسکان امکان‌پذیر خواهد بود. به‌کارگیری این سرویس یک تکلیف قانونی محسوب شده و تمامی شرکت‌های بیمه مکلفند حداکثر تا تاریخ ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴، نسبت به پیاده‌سازی آن اقدام کنند. از آن تاریخ، صدور بیمه‌نامه برای بیمه‌گذاران حقیقی منوط به انجام استعلام موفق از سامانه املاک و اسکان خواهد بود.
 
همچنین شرکت‌های بیمه موظفند ضمن اطلاع‌رسانی مناسب به مشتریان، موضوع را جهت اجرا به شبکه فروش و کلیه واحدهای ذی‌ربط خود ابلاغ کنند. همچنین تأکید شده که مسئولیت قانونی ناشی از عدم اجرای صحیح این بخشنامه برعهده مدیران ستادی و عملیاتی شرکت‌ها خواهد بود.
 

آموزش نحوه ثبت املاک در سامانه املاک و اسکان