نحوه تغییر شماره موبایل در تامین اجتماعی
تغییر شماره موبایل در تامین اجتماعی برای افرادی است که شماره موبایل وارد شده در سیستم متعلق به آنها نیست و یا نادرست وارد شده باشد.
در مراحل وارد شدن به سامانه تامین اجتماعی، ثبت اطلاعات هویتی و شماره موبایل برای همه افراد الزامی است که در ادامه به آن اشاره می شود.
ثبت نام در سامانه تأمین اجتماعی
بیمه شدگان برای بهره مندی از خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی بایستی در سامانه تأمین اجتماعی ثبت نام نمایند.
- برای انجام ثبت نام در مرحله اول بایستی کد ملی و شماره تلفن همراه را وارد کنند و منتظر دریافت شناسه فعال سازی از طریق موبایل خود شوند.
- در مرحله دوم اطلاعات شناسایی شامل نام، نام خانوادگی، شماره شناسنامه، سری شناسنامه، تاریخ تولد، جنسیت، شهر، کشور و ایمیل خود را با دقت وارد کنند.
- در مرحله بعد گذرواژه ای که دارای حداقل 8 کاراکتر باشد را انتخاب کنند و گزینه ثبت نام را کلیک نمایند.
- پس از پایان ثبت نام حساب کاربری بیمه شده با ارسال پیامک به شماره تلفن همراه فعال خواهد شد.
بیمه شدگان در زمان ثبت نام بایستی اطلاعات خواسته شده را با دقت وارد کنند و در زمان درج کردن شماره تلفن همراه، به این نکته توجه داشته باشند که شماره حتما می بایست متعلق به خود فرد باشد، زیرا که شماره همراه و ایمیل وارد شده تنها راه ارتباطی بین بیمه شده و سازمان تأمین اجتماعی خواهد بود. سازمان تأمین اجتماعی در مواقع لزوم از این طریق با بیمه شده در ارتباط بوده و چنانچه شماره وارد شده صحیح نباشد فرد قادر به دریافت پیام های سازمان نیست و در جریان اطلاع رسانی ها قرار نخواهد گرفت.
تغییر شماره موبایل در تأمین اجتماعی
در صورتی که بیمه شده در هنگام وارد کردن اطلاعات هویتی خود دقت کافی نداشته و آن ها را اشتباه وارد کند نیاز به ویرایش اطلاعات خود دارد. همچنین چنانچه شماره موبایل وارد شده متعلق به خود شخص نباشد و یا آن را نادرست وارد کند می بایست اطلاعات وارد کرده را ویرایش نماید.
بیمه شدگان از طریق دو روش زیر می توانند شماره همراه خود را اصلاح کنند:
1. مراجعه حضوری به شعب تأمین اجتماعی و درخواست تصحیح شماره موبایل
2. ورود به سامانه تأمین اجتماعی و تصحیح شماره همراه درج شده به صورت اینترنتی
در ادامه توضیحاتی درباره چگونگی ورود به سامانه و تغییر شماره موبایل در تامین اجتماعی به صورت گام به گام ارائه خواهیم داد:
ابتدا وارد سامانه تأمین اجتماعی به آدرس es.tamin.ir شوید.
سپس از منوی بالای صفحه وارد بخش تامین اجتماعی من و سپس تغییر شماره موبایل شوید.
در صفحه ای که باز می شود نکات زیر را می بینید:
کاربر گرامی لطفا توجه داشته باشید:
- اطلاعات وارد شده در این فرم از این پس جهت شناسایی شما در سامانه یکپارچه سازمان تامین اجتماعی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
- مالکیت شماره تلفن همراه وارد شده صرفاً می بایست متعلق به شخص شما باشد.
- در صورتیکه شماره تلفن همراه وارد شده متعلق به شما نباشد نیاز است شخصاً با در دست داشتن اصل کارت ملی و شناسنامه به یکی از شعب سازمان تامین اجتماعی مراجعه نمائید.
در پایین صفحه شماره تلفن همراه فعلی شما نمایش داده می شود که در زیر آن محلی برای وارد کردن شماره تلفن همراه جدید تان وجود دارد. پس از وارد کردن شماره تلفن جدید کد تایید برای شما ارسال می شود که با وارد کردن کد تایید شماره جدید برای شما ثبت می شود.
نکات مهم تغییر اطلاعات
این نکته را در نظر داشته باشید در صورتی که شما پس از ویرایش، اطلاعات خود را رفرش کنید اطلاعات مجددا به همان حالت قبلی در خواهد آمد و اطلاعات ویرایش شده در سامانه ثبت نخواهد شد.
همچنین شما می توانید در هنگام ثبت نام در سامانه تأمین اجتماعی قبل از تأیید نهایی اطلاعات خود، آن را ویرایش نمایید. در گام آخر ثبت نام در سامانه تأمین اجتماعی از بیمه شده پرسیده خواهد شد که ((آیا اطلاعات مورد تأیید است یا خیر))، در همین مرحله شما می توانید گزینه خیر را انتخاب کرده و اطلاعات ناصحیح خود را اصلاح کنید.
تغییر شماره موبایل در تامین اجتماعی برای افراد زیر ضروری است:
تمامی بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی نیاز به تغییر شماره همراه خود ندارند و تغییر شماره موبایل در دوحالت زیر ضروری است.
1. بیمه شدگانی که شماره ثبت شده در سیستم متعلق به خودشان نیست.
2. بیمه شدگانی که پیام مبنی بر ضرورت تغییر شماره تلفن همراه از طریق سازمان تأمین اجتماعی دریافت نموده اند.
لازم به ذکر است آن دسته از بیمه شدگانی که سیم کارتی به نام خود ندارند برای انجام مراحل ثبت نام و رفع مشکل خود به صورت حضوری به سازمان تأمین اجتماعی مراجعه کنند.